دوشنبه، مرداد ۱۰، ۱۳۸۴

من ! اینجا ! شروع
اینجا من فقط خودم هستم، بدون اینکه بخواهم کسی من را بشناسد یا بدون اینکه بخواهم من کسی را بشناسم.زیاد برایم مهم نیست که چند نفر اینجا را بخوانند یا آنها در مورد من چی فکر می کنند، اما همین که جایی هست که فراتر از یک دفترچهء شخصی است باعث می شود، متمرکزتر بنویسم.
در اینجا ممکن است از همه چیز بنویسم، از زندگیم، از تنهاییهایم، از اجتماع، از سیاست، از فیلم، از موسیقی، از داستان، از کتاب، از دوستهایم، از خانواده ام، و خلاصه از هر چیزی که به نظرم برسد حرفی درباره اش دارم. پس اینجا خواه ناخواه تبدیل خواهد شد به جایی که من در آن زندگی می کنم با این تفاوت که مثل یک آکواریوم شیشه ای است و بقیه هم می توانند ببینندش.
ادعا ندارم چیزهایی که می گویم درست است و اشتباهی درشان نیست. ادعا ندارم جوری که زندگی می کنم بهترین است و راه دیگری وجود ندارد، ولی مجموع اینها منم. اگر کسی از آنها خوشش نمی آید، فقط کافی است صفحه را ببندد.
اما چرا کالیگولا؟او شخصی بوده است در سالهای قبل از میلاد مسیح، حاکمی که معتقد به آزادیِ مطلق بوده است و همین باعث می شود، انسانها و سپس خودش را به خاک و خون بکشد و فجیع ترین جنایات را انجام بده. ( آلبر کامو، نمایشنامه ای در این باره و به همین اسم دارد.)
حالا من هم آزادی را با ولع تمام و در تمام زندگیِ خودم و دیگران می خواهم، اما این نام باعث می شود یادم بماند که آزادی هم مثل خیلی دیگر از روشها به طور مطلق ارزشمند نیست. و مهمترین چیز برایم این است که کسی ذره ای از آزادیمان آزار نبیند.
نظر خواهی فعلا نخواهم داشت، چون دوست دارم تا مدتی فقط بنویسم، بدون اینکه گوش کنم. شاید اگر این ولعم کم شد، جسارت یافتم تا نظر خواهی هم داشته باشم

۹ نظر:

ناشناس گفت...

موفق باشی :)

ناشناس گفت...

Good design!
[url=http://vlgencit.com/xyue/hdwi.html]My homepage[/url] | [url=http://avflslfo.com/ezpd/dipi.html]Cool site[/url]

ناشناس گفت...

Great work!
My homepage | Please visit

ناشناس گفت...

Well done!
http://vlgencit.com/xyue/hdwi.html | http://sqtelrgx.com/elss/vrir.html

وحید رحمانیان /Vahid Rahmanian گفت...

سلام بازم منم. این چیزهایی که در مورد کالیگولا نوشتید کمی اشتباه‌ها. کالیگولا بعد از میلاد زندگی می‌کرد و یک سزار رم بود و تا جایی که من می‌دانم آدم روان‌پریشی بود.

ناشناس گفت...

سلام خوبی خیلی قدرتمند اومدی جلو می خوا نظرتو در مورد نیچه بدونم وکتاب چنین گفت زرتشت
m_rok_relax@yahoo.com

دیـــــاکــــو گفت...

پرستو سلام
چه خوب بود که به جای استفاده ار اسم کالیگولا - همان اسم خودت یعنی پرستو را بکار می بردی چراکه یک پرنده است و مظهر آزادی...و در مورد کالیگولا بایستی اینطور شرح دهم : کالیگولا اولین امپراتورهای رومی اعضاء خانواده اگوستوس بودند. گایوس سزار (12 ـ 41 میلادی)، که به کالیگولا (به معنی پوتینهای کوچک) معروف بود، در سال 37 میلادی به امپراتوری رسید. سربازان ارتش، که پدرش فرماندهی آنان را به عهده داشت، نام مستعار کالیگولا را به او دادند، چرا که او پوتین های سربازی کوچکی به پا می کرد
بعد از آنکه کالیگولا امپراتور شد، سلامتی عقل خود را از دست داد. یکی از وقایعی که توسط تاریخ نگار رومی سیوتاتیوس (69 ـ 104 میلادی) ثبت شده است، توضیح می دهد که کالیگولا به ارتش بسیار آموزش دیده و قدرتمند خود دستور داد در ساحل دریا صدف حلزون جمع کنند. او به اسب مورد علاقه خود لقب کنسول (عنوان یکی از مسئولین رده بالای روم)، داده بود. وی همچنین با خواهر خود، «دروسیلا» ازوداج کرد، اما بعدا او را کشت. اعضاء گارد محافظ او (پراتورها) در سال 41 میلادی، او را به قتل رسانند.امیدوارم پی برده باشی به خوی انسانی (!!) و آزادگی (!!) نامبرده...... اما در هر صورت موفق باشی
دیاکو از ترکیه

ناشناس گفت...

http://www.jadidnews.com/

N گفت...

مرسی پرستو جان از بازدید